Пасажири мають право на примусове повернення коштів.
Форс-мажор звільняє авіакомпанію від компенсацій, але не від повернення вартості квитка.
Якщо авіакомпанії пропонують тільки перенести дату чи повернення вартості квитка за умовами тарифу (добровільне повернення), то знайте, що у вас є право відмовитись від перенесення дати та вимагати примусового повернення коштів.
Це авіакомпанії скасовують рейси через рішення органів влади, а не пасажири відмовляються від квитка.
Обов’язки авіакомпаній:
- Проінформувати пасажирів про правила відшкодування (не про скасування, про скасування має бути внесено в систему бронювання/дистрибуції за 8 годин до рейсу).
- Запропонувати альтернативу.
- Якщо пасажир відмовився від альтернативи, повернути всі кошти, навіть коли тариф цього не передбачає.
Оскільки в умовах надзвичайних обставин перевізник має право скасовувати рейси без повідомлення, варто самим перевіряти, а не чекати повідомлення.
Також раджу пасажирам не писати авіакомпаніям запит на скасування квитка, як деякі перевізники просять (адже не ви відмовляєтесь, а перевізник скасовує рейс!).
Треба писати запит на письмове підтвердження факту скасування рейсу і причини скасування та заяву про повернення всіх коштів із вказівкою, що рейс та зміна дати більше не задовольняє ваші потреби.