Сучасні автомобілі оснащені опціями під зав’язку. І, безумовно, впроваджуючи ті чи інші системи, поліпшуючи безпеку та комфорт пасажирів на борту, автовиробники керуються добрими намірами. Але, як і в будь-якій сфері, тут теж є свої ризики та небезпеки.
Читайте також: До уваги волинських водіїв: автогаз стрімко дорожчає
Підігрів сидінь, кондиціонер або клімат-контроль, дистанційний запуск двигуна — переваги цих опцій неможливо недооцінити, особливо там, де влітку буває жарко, а зима не тільки триває більшу частину року, але і супроводжується сильними морозами. Однак, як відомо, у медалі дві сторони. І в автовиробників прийнято розповідає завжди про хорошу.
Підступний підігрів
На морозі шкіряні крісла охолоджуються настільки сильно, що, сідаючи в них без попереднього прогріву, можна «обпектися» холодом навіть через штани. А переохолодження п’ятої точки, як відомо, жінкам несе цистит, а чоловікам — простатит. Тому підігрів сидінь — ідеальна опція для автомобілів із шкіряною оббивкою сидінь.
Але і зловживати нею не варто, особливо чоловікам. Доведено, що незначне перевищення комфортної для сперматозоїдів температури, що дорівнює 34-35 градусів, загрожує їх загибеллю. Тому ті, хто люблять їздити з включеним підігрівом, ризикують залишитися без потомства в результаті розвитку безпліддя. Звідси й рекомендація — підігрів сидінь потрібен лише для короткочасного використання.
Небезпечний клімат
Пережити літню спеку в автомобілі допомагають клімат-контроль або кондиціонер. Охолоджене повітря дме з повітроводів, несучи в салон бажану прохолоду. Але, як і у випадку з підігрівом сидінь, тут важливо не перестаратися. Сівши в розпечений салон, не варто направляти всі повітроводи на себе, виставивши мінімальну температуру,- це загрожує застудою з усіма наслідками. Більш розумним кроком буде відкрити двері та протягом 10-20 секунд провітрити салон. Потім завести автомобіль і виставити комфортні для людського організму 20-22 градуси. Коли на вулиці +30, перепад у 8-10 градусів буде досить відчутним. І, головне, не направляйте дефлектори повітропроводів собі в обличчя.
Смертельний запуск
Найкращі опції для зими, вони ж смертельно небезпечні, — дистанційний запуск і програмований запуск двигуна. Ford і Renault, наприклад, давно встановлюють ці системи на свої автомобілі, дозволяючи власникам насолоджуватися теплим прогрітим салоном і економити час на прогріванні двигуна в морози. Але якщо поглянути на цей комфорт із іншого боку, то все стає не таким веселим.
Припустимо, ви прогледіли рівень масла у двигуні або ігнорували блимаючу на панелі приладів маслянку. А вночі ваш мотор, за програмою, заводився кілька разів, чим і посилив проблему нестачі мастила або недостатнього тиску масла. І це крім того, що самі по собі часті холодні запуски не дуже корисні для моторів. У результаті — підвищений знос двигуна, сервіс і дорогий ремонт.
Але більшу небезпеку ці опції несуть для власників приватних будинків із вбудованими в них гаражами. Випадкове натискання комбінації кнопок на брелку, що активують пуск двигуна, можуть стати причиною сильного отруєння чадним газом, а то й зовсім загибеллю людей, що знаходяться в цей момент у будинку.
Усе, що не роблять автовиробники у напрямку поліпшення комфорту в автомобілях сьогодні, заслуговує поваги й овацій. Проте не варто розслаблятися та повністю довіряти їм своє життя та здоров’я. За безвинністю та зручністю деяких опцій, можуть ховатися цілком серйозні проблеми. Усе має бути в міру та використовуватися з належною увагою й усвідомленням можливих негативних наслідків.
Читайте наші новини у мережі Facebook