У Харкові пенсіонер віддав аферистам майже 800 тисяч гривень після дзвінка з повідомленням про те, нібито його дочка потрапила в аварію, і для “вирішення питання” необхідні гроші.
Читайте також: Жінка через проблеми з комуналкою напала на столичного поліцейського
Як повідомили в прес-службі обласного управління Нацполіції, 81-річний пенсіонер отримав дзвінок від невідомого і через кілька годин передав аферистові 22 400 доларів, 7 тисяч євро і 37 тисяч гривень. Пізніше з’ясувалося, що інформація про аварію була вигадкою. У поліції відкрили кримінальне провадження за статтею “шахрайство”, отож зловмисникам загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 12 років.
Поліця та пресслужби банків України вкотре наголошують: будьте уважні!
Не купуйте товари та послуги на неперевірених Інтернет ресурсах, будьте пильними та переказуйте і не віддавайте кошти незнайомим особам, а в разі отримання телефонних дзвінків із сумнівними пропозиціями звільнення родичів від кримінальної відповідальності – телефонуйте 102. Правоохоронці вкотре просять бути уважними та у разі підозри на шахрайство, одразу звертатися до поліції, проте такі ситуації все-одно повторюються.
Тому ми зібрали для вас кілька порад, як не “попастись на гачок” та не віддати хитрим незнайомцям власні кошти, а разом з ними – нерви та здоров’я.
Поради від ПриватБанку
- До будь-яких дзвінків та повідомлень на нього треба ставитися обачно. Наприклад, ви приймаєте благодійні внески на свою картку (скажімо, для родича). Вам дзвонить невідомий і каже, що хоче пожертвувати кошти, однак хоче переконатись, що саме ви не шахрай і що дійсно ваш родич хворіє. Для цього пропонує надати йому телефонні номери 4-х ваших родичів, які зможуть підтвердити факт тяжкого захворювання.
Знаючи ці дані, зловмисник поповнює ваш телефонний номер, потім йде до мобільного перевипускає SIM-картку, повідомляючи для підтвердження мобільному оператору ці чотири телефонні номери, на які ви дзвоните найчастіше. В результаті чого шахрай отримає доступ до ваших рахунків через заволодіння фінансовим номером телефону. - Шахрайські прийоми зазвичай спрацьовують на тривогах та страхах. Скажімо, розсилка SMS з невідомих номерів: про блокування рахунків у банку, термінове надання персональних даних, аби їх розблокувати. Турбуючись за свої кошти, клієнт виказує персональну інформацію шахраям та лишається ні з чим.
Поширений вид телефонного шахрайства – дзвінок на мобільний телефон начебто від співробітника банку. Вам можуть пропонувати підвищити кредитний ліміт, повідомляти про блокування рахунків чи помилкову транзакцію.
Запам’ятайте:
справжній працівник банку ніколи не буде просити ваших персональних даних, даних банківської картки, просити назвати код з SMS-повідомлення тощо.
- Ще одна поширена схема – “помилкове поповнення мобільного”. Ви отримуєте SMS про поповнення рахунку вашого мобільного від невідомого. Згодом – дзвінок від невідомої, мовляв, вибачте, але ваш рахунок поповнили випадково, поверніть, будь ласка, гроші. Співрозмовник порадить, що саме натиснути чи куди зайти, щоб повернути кошти. А через деякий час ваш мобільний вже заблокований, а через систему інтернет-банкінгу зняті кошти. Але про це ви дізнаєтеся не одразу, бо ваш номер мобільного вже не ваш – він у руках шахрая.
- Обачними треба бути і у випадку розміщення в Інтернеті оголошень про продаж речей в Інтернеті. Продавцю може подзвонити “покупець”, який пропонує перекинути гроші на банківську картку. А через деякий час клієнт отримує дзвінок нібито з банку: його просять підтвердити переказ, назвавши код, який прийде в SMS чи інші персональні дані. Або ж у телефонному режимі клієнта “підводять” до банкомату чи терміналу й надиктовують “потрібні” дії.
-
Основні способи захисту від шахраїв:
– Не викладайте у відкритому доступі свої персональні дані;
– Не повідомляйте конфіденційну інформацію (повний номер картки, ПІН-код, код безпеки CVV) та зміст СМС- повідомлень (у тому числі з одноразовими паролями) від стороннім людям і працівникам банку;
– Не проводьте жодних маніпуляцій зі своїми рахунками по інструкціям сторонніх осіб по телефону;
– Не “прив’язувати” фінансовий номер до сторінок в соцмережах;
– Негайно блокувати свою картку у разі будь-яких сумнівів щодо шахрайства;
– Використовувати тарифні плани, при яких між мобільним оператором та клієнтом укладається контракт, тоді усі операції по зміні сім-картки будуть проводитися особисто у відділенні компанії при пред’явленні паспорту.
Якщо ж ви стали жертвою шахрайства чи маєте сумніви і боїтеся, що доступ до ваших карток може мати стороння людина, негайно телефонуйте на гарячу лінію 3700 і блокуйте рахунки. Пам’ятайте, що ваша уважність – головна запорука безпеки ваших фінансів. Шахрайство легше попередити, аніж боротися з його наслідками.
Читайте наші новини у мережі Facebook