Є багато міфів про мийку автомобіля зимою. Одні кажуть – що мити взагалі не можна, що це реально шкідливо для кузова (хоча як це собі уявити, що всю зиму їздити брудним?). Інші миють в себе вдома (в теплому гаражі або в якомусь закритому приміщені) відром і ганчіркою, що як (я вважаю) не бажано. Треті заїжджають лише на мийки (хоча і тут потрібно робити все правильно). Загалом не дивлячись на простоту процесу, саме в холоди і морози, виникає багато питань, сьогодні ми вам розповімо як робити це правильно.
Для себе я виділяю шість основних пунктів, які допоможуть вам нормально мити і далі експлуатувати автомобіль без будь-яких ушкоджень чи налипань на двері та кузов.
Пункт 1 – Машину потрібно мити
Чому я так вважаю? Тому що зараз на дороги виливають просто купу реагентів, солі, піску. Ці реагенти не тільки роз’їдають лід, сніг, паморозь, але разом з усім цим дуже негативно впливають на кузов машини в цілому.
По-перше, це провокує корозію, якщо кузов покритий захистом, а якщо ні? Іржавіти він буде швидше.По-друге, від реагентів страждають не тільки металеві частини, а й гумові ущільнювачі, пильовики та інші частини авто.По-третє, вони можуть пошкодити навіть пластикові хромовані елементи
Виходячи з усього цього, мити авто треба навіть частіше, ніж влітку! Однак потрібно дотримуватися температурного режиму.
Окремо хочеться відзначити ручну мийку. Не варто цього робити! Вода, навіть якщо вона тепла (що небажано для холодного кузова), дуже швидко замерзає навіть при температурі – 10 градусів (я вже мовчу про більш низькі), і в підсумку ви отримаєте не чистий кузов, а покритий кіркою льоду (як після крижаного дощу). Також вода може потрапити в усі стики, замкові щілини і просто все це заморозити. Не скупіться і поїдьте краще на спеціалізовану теплу мийку, там вам помиють набагато якісніше.
Пункт 2 – Вкрай низькі температури
А ось коли температура навколишнього середовища падає дуже низько, скажімо – 25 і нижче, тоді з миттям варто почекати. Вся справа в тому, що при різкому перепаді температури (стояли на холоді, заїхали в бокс – а там тепло, та ще мийник відразу став мити), можуть пошкодитися пластикові елементи, скло, дзеркала, та що там говорити навіть фарба може потріскатися.
Тому при таких вкрай низьких температурах, краще не митися! А якщо авто сильно брудне і ви всеж вирішили його помити, нехай автомобіль постоїть в теплому боксі хоча б 10…20 хвилин і трохи нагріється. Тоді процес буде відбуватись в нормальному температурному режимі. Температури до – 15 градусів, вважаються безпечними, при них можна відразу починати процес мийки.
Пункт 3 – Пороги, підкрилки
Ви приїхали на мийку – проте від перепадів температури (то слякоть, то мороз) під крилами і на порогах можуть утворитися просто брили льоду (які просякнуті сіллю і піском) – такий брудний шмат не зрозуміло чого, що терміново потрібно прибрати.Причому потрібно вказати мийнику, щоб він прибрав максимально якісно! Адже мало збити цей лід, потрібно видалити бруд з під кузова (особливо під крилами і на порогах), не всі дотягнуться туди. Однак там то якраз і накопичується основна сіль і бруд.Після мийки вам потрібно оцінити якість, банально проведіть рукою по підкрилкам, якщо бруд залишився, – значить робота зроблена не якісно, потрібно попросити промити ще раз. Якщо відмовляються, – на таку мийку краще більше не їздити.
Пункт 4 – Сушка
Після того як процес миття закінчений, потрібно просушити кузов. Стисненим повітрям продувають всі двері, замки, ручки дверей, дзеркала, ущільнювачі, багажник і т.д. (залежить від автомобіля).
Зробити це потрібно обов’язково. Щоб ваші двері та інші частини не примерзли до кузова, коли ви виїдете на мороз. Однак на деяких мийках це є додатковою послугою, вам варто поцікавитися у мийника, якщо в звичайному тарифі її немає, то варто замовити цю послугу додатково.
Пункт 5 – Замороження
Все. машина чиста, вам її протерли, продули, потім знову протерли (від залишків вологи) і ви виїжджаєте на мороз. Варто пам’ятати, що не вся вода вийшла, крапельки все одно залишаються в пластиці, гумовій прокладці, замках та іншому.Щоб не знищити ущільнювачі, поки вони не замерзли, вам потрібно відкрити всі двері і багажник і постояти так хоча б 5-10 хвилин (чим сильніше мороз, тим менше). Вода на прокладці і кузові, замерзає і перетворюється на лід (це називаємо замороження), таким чином двері не примерзнуть до кузова, будуть нормально відкриватися і закриватися. Якщо цього не зробити тоді можете, наприклад, відірвати ущільнювач (якщо сильний мороз)
Пункт 6 – Силіконова змазка
Зараз вона продається всюди, ми часто купуємо «AIM-ONE» коштує недорого, справляється – добре. Поки машина морозиться з відкритими дверима, потрібно розпорошити цей силікон в першу чергу в замкові щілини і на ручки дверей, далі вже на ущільнювачі, дзеркала та інші елементи (я наприклад, бризкав ще й на омивачі фар, щоб вони не примерзали до бампера). Багато автомобілістів обробляють силіконом також контури ущільнювачів вікон, і після миття вони також не примерзають.Потім беремо ганчірочку і прибираємо всі патьоки силікону. Він утворює як би тонку плівку, відштовхує воду і не дає їй накопичуватися. Річ реально крута, всім радимо, – для зими це необхідна річ.