Мініфраструктури оприлюднило законопроект, який передбачає серйозні реформи на українському ринку пасажирських перевезень.
В Українському транспортному союзі вважають, що чиновники починають “війну проти маршруток”. Про це пише “Страна“.
У разі прийняття проекту місцева влада субсидуватиме обраних на конкурсі перевізників, яким доведеться дотримуватися певних вимог щодо автопарку, графіку руху тощо.
“З ринку міських і приміських перевезень підуть приватні транспортні компанії, а працювати без будь-яких конкурсів будуть комунальні підприємства, які фактично стануть монополістами, але через брак автобусів будуть змушені брати під себе приватників і вимагати з них так звану “плату за путівку”, – йдеться в заяві Українського транспортного союзу.
За задумом Мінінфраструктури, таке нововведення підвищить якість пасажирських перевезень, від чого в кінцевому підсумку виграють пасажири.
Так, відбудеться масове оновлення рухомого складу, а також вирівняється графік руху транспорту.
Крім того, приватників змусять брати пільгових пасажирів без обмежень. Зараз норма для маршрутки – два пільговики, третього попросять оплатити проїзд.
Однак, за словами самих перевізників, чиновники не платять компенсацій за проїзд пільговиків.
“Йдеться приблизно про 15 млрд гривень на рік, а це і оновлення рухомого складу, і зарплати”, – підкреслюють в Українському транспортному союзі.
Маршрутники впевнені, що з введенням нових правил нічого особливо не зміниться, просто маршрути віддадуть своїм компаніям, а вже вони будуть перепродавати їх іншим перевізникам.
У міністерстві пропонують місцевій владі оплачувати закупівлю транспортних послуг. Але таке додаткове навантаження може виявитися по кишені далеко не всім, вважає експерт у галузі транспорту Павло Кушнірюк.
“Для міста з населенням до 100 тисяч буде потрібно додатково 10-15 млн гривень. Такі гроші є не у всіх. Тому, не виключаю, що на практиці закон працювати не буде і все залишиться як є”, – говорить експерт.
З цієї причини можуть підвищити плату за проїзд, щоб вона покривала хоча б частину додаткових витрат місцевих бюджетів. Як наслідок, тарифи для пасажирів зростуть на 20-30%.