Волинь Новини

За рік 6 кілометрів траси «Луцьк-Рівне» подорожчали на 100 мільйонів гривень

Рік простояла недоробленою і перекритою частина луцької траси, яку почала ремонтувати білоруська фірма.

І от тільки зараз Служба автомобільних доріг оголосила повторний тендер на капремонт ділянки траси від Луцького кільця у Рівному до Азотівського кільця у Карпилівці Рівненського району, – передає Рівне вечірнє.

«Дорожньо-будівельний трест № 4 міста Брест» торік взявся за ремонт цих шести кілометрів дороги за 300 мільйонів, на повторний тендер оголошена більша сума – понад 400 мільйонів. Нагадаємо, що тендер державна білоруська компанія «Дорожньо-будівельний трест № 4 міста Брест» виграла у 2018 році. Білоруси встигли поставити свій асфальтний завод неподалік траси та зробили кілька кілометрів двох смуг в сторону Рівного.

Проте у червні 2019 року з білоруською компанією договір розірвали. Офіційна причина розірвання договору – внесення змін до проєктно-кошторисної документації. У Службі автомобільних доріг заявили, що оскільки ділянка, яку ремонтували білоруси, стикається з Північною об’їзною, яку почали будувати торік, то потрібно передбачити нове з’єднання між ними.

Фактично, підстави для розірвання договору у цьому і справді є, проте якби Служба була зацікавлена у продовженні співпраці з підрядником, зміни могли б внести і без розірвання договору та оголошення нових торгів. Це, у першу чергу, було б зручно для тих, хто їздить трасою Рівне-Луцьк. За рік, поки вносили зміни у документацію, білоруська компанія могла б зробити більшість уже добряче зруйнованої ділянки.

Навесні Служба автодоріг нарешті оголосила новий тендер на капремонт траси Рівне-Луцьк, але торги незабаром після оголошення скасували. Бо дорожники виставили зависоку вартість робіт – понад 500 мільйонів гривень.

Експертиза встановила, що таких коштів на ремонт шести кілометрів забагато. Нові торги оголосили наприкінці травня – на 465 мільйонів гривень. Але і це на понад 100 мільйонів гривень більша сума, аніж два роки тому. І окрім того, варто враховувати, що білоруси встигли виконати робіт на 38,5 мільйона гривень.

Оскільки сума торгів висока, Служба проводить міжнародну закупівлю. Під час неї не лише дублюють тендерну документацію англійською мовою, аби на торги могли прийти іноземні компанії, а й перевіряють документи учасників до аукціону, а не опісля, як під час звичайних торгів. Саме тому на міжнародних торгах одразу видно, хто подається на тендер.

Ремонтувати луцьку трасу знову хоче «Дорожньо-будівельний трест № 4 міста Брест», а крім нього, азербайджанська компанія «AzVirt MMC», турецький «Онур Конструкціон Інтернешнл» та черкаське ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво».

У 2018 році черкаське товариство також боролося за тендер на ремонт дороги «Рівне-Луцьк», а ось турки та азербайджанці зацікавилися вперше. Проте, вони брали участь у торгах за будівництво Північної об’їзної, але програли ще одному білоруському державному тресту – міста Гомель.

Аукціон між учасниками торгів відбудеться 5 серпня. Переможець, відповідно до вимог, які ставить Служба автодоріг, повинен буде відремонтувати шість кілометрів траси Рівне-Луцьк за понад 400 мільйонів гривень уже до кінця наступного року.

Leave a Comment