Власникам земельних часток (паїв) варто заздалегідь приготуватися до зустрічі 1 січня 2025 року, аби не втратити право на землю. У відділенні Нотаріальної палати України у Волинській області пояснили алгоритм дій, аби ділянка, на яку громадяни мають сертифікат, не перейшла громаді, – пише ВСН.
Читайте також: Ракетний обстріл Львова: загинула одна людина, 15 поранені. ФОТО
Сертифікат на земельну частку не є підтвердженням права власності на саму ділянку й не встановлює її меж. Тому, оформлення у власність земельної частки передбачає заміну сертифіката про право на таку земельну частку на витяг із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку.
Про цю особливість знають або ж зважають на неї не всі. За офіційними даними, на території України досі близько 390 тисяч гектарів невитребуваних паїв. А це означає, що орієнтовно 120 тисяч громадян не оформили право власності на земельні ділянки у встановленому порядку.
«У статті 13 Закону України від 5 червня 2003 року «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» встановлено правило: якщо до 1 січня 2025 року власник невитребуваної земельної частки (паю) або його спадкоємець не оформив право власності на земельну ділянку, він вважається таким, що відмовився від одержання земельної ділянки.
Якщо у вас або у ваших родичів на руках сертифікат на земельну частку (пай), негайно потрібно діяти, аби земля після 1 січня 2025 року не перейшла громаді», – повідомили у відділенні Нотаріальної палати України у Волинській області.
Що робити, аби реалізувати свої права власника сертифіката на земельну частку (пай) та оформити право власності на землю:
- подати до сільської (селищної чи міської) ради, на території якої розташована земельна частка (пай) заяву про передачу у власність земельної ділянки та надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної в натурі (на місцевості);
- звернутись до землевпорядної організації, щоб розробити проектну документацію із землеустрою та встановлення меж земельної ділянки;
- звернутись до центру надання адміністративних послуг з заявою про реєстрацію земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номеру;
- звернутись до відповідної місцевої ради, щоб затвердити розроблену проектну документацію із землеустрою та оформити земельну ділянку у власність;
- звернення до центру надання адміністративних послуг, нотаріуса для проведення державної реєстрації права власності на сформовану земельну ділянку. Результат – витяг про реєстрацію права власності на земельну ділянку.
Якщо ж право на земельну частку (пай) і відповідний сертифікат належить померлій особі, таке право необхідно спочатку успадкувати. В такому разі, з відповідним сертифікатом та свідоцтвом про смерть власника сертифікату потрібно звернутися до нотаріуса для отримання повної та всебічної консультації щодо порядку спадкування та отримання свідоцтва про право на спадщину на земельну частку (пай). Із таким свідоцтвом та сертифікатом спадкоємець повинен звернутись до відповідної сільської (селищної чи міської) ради, на території якої розташована земельна частка (пай), та виконати дії, які вказані вище у наведеному алгоритмі.
Читайте також наші новини у Facebook