Щомісяця у кожному багатоквартирному будинку Луцька накопичується не менше 6% спожитої води, яка лишається не облікованою, – розповіла Суспільному заступниця директора “Волиньстандартметрології” Тетяна Єрко.
Усі недообліки, спожитої у багатоквартирному будинку води, розподіляють між споживачами. Суспільне розпитало в комунальників, як відбувається нарахування за додаткові куби води і чому важлива якість і повірка лічильників у квартирах.
Пояснення Луцькводоканалу
Щотижня “Луцькводоканал” отримує до 10 заяв від мешканців, які просять роз’яснити нарахування за додаткові куби води, яких не показав квартирний лічильник.
У 90 % луцьких багатоповерхівках встановлені загальнобудинкові лічильники обліку води, – розказав Суспільному керівник комунального підприємства “Луцькводоканал” Віктор Гуменюк. Ці прилади показують більше споживання, ніж сумарні показники з квартирних лічильників.
“Люди звикли, що вони платять по тому лічильнику своєму, який показує цифру. Але, тепер крім показника лічильника, ще є певні нарахування і деколи вони складають 30 % до суми. Тому в людей виникає питання, а що це?”, – говорить Гуменюк і додає, що це називається метрологічна складова.
Чому виникає метрологічна похибка
Одна з причин похибки – різні класи точності лічильників. Найточніші – класу “С”, саме вони встановлені у якості загальнобудинкових. У квартирах більшості лучан – найпростіші, класів “а” та “В”.
“Загальнобудинковий стоїть високоточний лічильник. І він обліковує ту воду, на який не реагує клас «А». Тому послуга споживається, але не може бути облікована. Стоїть прилад обліку, який не може це врахувати”, – пояснив Гуменюк.
Якщо в багатоповерхівці немає жодного індивідуального лічильника, то показник загальнобудинкового приладу обліку ділиться між усіма квартирами. Якщо ж в будинку є квартирні лічильники – до показників кожної квартири додається показник необлікованої води, яка “зайшла у будинок”.
Що лучани знають про облік води
Суспільне розпитало у лучан, чи знають вони про нюанси обліку води у своїх помешканнях і додаткові нарахування від Луцькводоканалу. Коментарі споживачів – у відео.
За словами керівника Луцькводоканалу Віктора Гуменюка, 95% мешканців обласного центру вчасно і в повному обсязі оплачують за водовідведення і водопостачання. Решта, каже, системно не платять.