Як стало відомо, «Укрзалізниця» планує збудувати кілька залізничних колій за європейським стандартом.
Про це 3 березня з посиланням на представника «Укрзалізниці» Володимира Шемаєва повідомила польська газета «Rzeczpospolita», передає Ковель media., передає Район. Любомль.
Зазначається, що в Україні перевозиться залізницею близько 40% вантажів, тоді як у Польщі ця частка становить лише 10%. Однак через різницю в ширині колії між Україною та країнами Євросоюзу, а також через блокаду портів черги вантажівок із товарами на експорт на кордоні з Польщею та Румунією сягають 20 км.
Зважаючи на це, аби збільшити кількість перевезень залізницею, Україна почала будувати першу ділянку євроколії з Рави-Руської та Гребенного (Польща). Це дозволить з’єднати Україну прямою залізничною гілкою з Варшавою.
Ми до кінця 2023 року продовжимо цю ділянку до Львова по існуючій широкій колії. У майбутньому це створить можливість курсування прямих поїздів Варшава – Львів, без пересадок і змін шасі– повідомив виданню директор міжродних проєктів «Укрзалізниці» Володимир Шемаєв.
Проте, зазначає «Rzeczpospolita», з точки зору вантажних перевезень для інших країн важливішими проєктами є будівництво гілки від Медики до Львова та від Дорогуська через Ягодин до Ковеля. Таким чином, стандартна євроколія вийде на кілька десятків кілометрів вглиб України та з’єднає європейську залізничну систему з важливими залізничними вузлами та пунктами перевалки вантажів.
Ці ділянки є найбільш актуальними, і зволікати з їх будівництвом не будуть.