Як стало відомо, в Одесі власник закладу Cafe de Fleur відмовився обслуговувати відвідувачку українською на її прохання, після чого просто вигнав клієнтку. Жінка розмістила відповідне відео у мережі, і на ситуацію звернули увагу представники мовного омбудсмена.
Чим обернувся скандал і яких заходів буде вжито щодо власника одеського кафе – читайте у матеріалі нижче.
Саме відео про ситуацію в кафе оприлюднив журналіст Дем’ян Ганул у своєму Facebook. Чоловік на кадрах розповідає клієнтці, що він власник закладу, відмовляється говорити з відвідувачкою українською попри її прохання.
Також він просить клієнтку залишити заклад, пояснюючи тим, що “це приватна власність” і, мовляв, кафе закривається.
“Просто сепарське кафе з биками власниками у центрі Одеси… Вони мають закритися, все для цього зроблю”, – пише Ганул.
Як зазначила представниця Уповноваженого із захисту державної мови та депутат Одеської районної ради Ярослава Вітко-Присяжнюк у Facebook, виганяти клієнтку із закладу на прохання обслуговувати державною мовою – “це більше, ніж просто порушення законодавства”.
Коментуючи ситуацію в Cafe de Fleur, вона нагадала, що обслуговування державною мовою має бути “за умовчанням”. Це прописано у статті 30 закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.
“Ще раз: обслуговування українською в українських закладах (і приватних зокрема) це не примха клієнта, а вимога чинного законодавства. За порушення якої, між іншим, передбачена адміністративна відповідальність”, – йдеться у публікації.
Депутатка уточнила, що порушення з боку власника Cafe de Fleur не залишилося непоміченим і в секретаріаті мовного омбудсмена “вживають відповідних заходів”. Про результати обіцяє проінформувати згодом.
“Гадаю, власник кафе сьогодні сповна відчув реакцію суспільства на подібне”, – пише Вітко-Присяжнюк.
У коментарях до посту Ганула користувачі мережі звернули увагу, що зараз сторінку кафе в Instagram вже переклали українською, а також закрили всі коментарі.