2 листопада Державне агентство з питань кіно повідомило нове кадрове рішення – обов’язки керівника Довженко-Центру тимчасово виконуватиме Юлія Каждан. Попередню очільницю установи Олену Гончарук відсторонено від посади «за результатами аудиту».
У Державному агентстві з питань кіно переконують – новопризначена Каждан є «професійним кризовим менеджером». Її завдання – усунути недоліки, виявлені під час перевірки, налагодити фінансово-господарську діяльність та надати пропозиції щодо можливих шляхів покращення діяльності Центру.
Задачі, поставлені Держкіно перед новою очільницею зрозумілі, мета – також. Але громадськість категорично проти таких кадрових змін. Чому? Гадаємо, справа у кінематографічному досвіді Юлії Каждан. А точніше, у його відсутності. За інформацією журналістів пані Юлія не має жодного стосунку до кіноіндустрії. До цього вона працювала у бухгалтерській сфері та створила кінологічний центр під Києвом, тобто очолювала підприємство, яке надає послуги з підготовки, дресирування та лікування собак. Окрім того, жінка почала вивчати гіпноз.
У своїх соцмережах колектив Довженко-центру опублікував офіційну заяву з цього приводу. В ній йдеться про те, що Держкіно в такий спосіб проводить рейдерське захоплення найбільшого кіноархіву України.
Днями, під час чергового пленарного засідання Верховної Ради до Уряду звернулась народна депутатка України Ірина Констанкевич. Вона, як перша заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики зазначила – ще у серпні комітет рекомендував зупинити дію усіх наказів та не приймати рішень про ліквідацію або реорганізацію державних установ, що стосуються галузі культури. На жаль, профільний комітет, громадськість, експертне середовище не почули.
«Наша культурна ідентичність формувалася століттями, акумулюючи інтелектуальний та естетичний досвід. І руйнувати це негоже. Відтак, звертаємося до Уряду дати оцінку діям керівництва Держкіно. Вимагаємо припинити руйнування державної установи, яка виконує головне завдання – доносить світу засобами кіно, хто ми – українці, які перемагають зовнішнього ворога». – зазначила Ірина Констанкевич.
Нагадаємо, Національний центр Олександра Довженка (Довженко-Центр) – найбільший кіноархів України, в якому зберігається більше 9000 найменувань художніх, документальних, анімаційних українських та закордонних фільмів та тисячі архівних документів з історії українського кіно. Довженко-Центр сьогодні – одна з найдинамічніших культурних інституцій України з широким міжнародним представництвом у кіногалузі. Він об’єднує сучасне фільмосховище з системою клімат-контролю, єдину в Україні кінокопіювальну лабораторію, Музей кіно, паперовий кіноархів, медіатеку та власне видавництво й здійснює збереження, популяризацію, дослідження та поширення національної кіноспадщини в Україні та закордоном.