В одній із луцьких маршруток контролер ігнорував те, що пасажири розраховувалися за проїзд готівкою. Крім того, водій у присутності контролера спокійно передавав пасажирам решту, – пише ІА Волинські новини.
Момент потрійного порушення правил перевезення і контролю у громадському транспорті зафіксувала на відео очевидиця інциденту. Відео потрапило до очільника департаменту економічної політики Луцької міської ради Бориса Смаля. Посадовець надзвичайно обурився побаченим.
«На цьому відео зафіксовано, як порушують умови проведення контролю: і водій, і контролер, і пасажир. Тому що коли в присутності контролера пасажир передає водію гроші, а водій навіть решту дає, це неприпустимо», – зауважив Борис Смаль.
Він наголосив, що за таку роботу, як на відеоролику, контролер заробітної плати точно не отримає.
«За відмову сплатити вартість одноразового проїзду законним безготівковим способом контролер зобов’язаний висадити пасажира із транспортного засобу. Або ж змусити його сплатити за проїзд законним способом», – зазначив посадовець.
Штрафні санкції за використання готівки під час розрахунку пасажирів за проїзд накладатимуть і на водіїв.
«Якщо водій розраховує пасажира готівкою, то контролер зобов’язаний повідомити про це до Укртрансбезпеки, але аж ніяк не закривати очі на правопорушення. До того ж, кожен учасник перевезення, пасажир також, може подавати таку скаргу в органи контролю. Утім, це обов’язок саме контролера», – підкреслив директор департаменту економічної політики.
Посадовець зауважив, що у разі порушення і невиконання обов’язків контролеру також загрожують штрафні санкції, зокрема, непідписання акта виконаних робіт і несплата або виплата не в повній сумі зарплатні.
«Щодо конкретної ситуації, яку бачимо на відео, то з цим контролером я розмовляв. Окрім того, планую зустріч з усіма контролерами, щоб вони нарешті зрозуміли, що їхню роботу бачить велика кількість людей. Тому будь-яке порушення стає легальним. Щодо водіїв, то я зустрічаюсь із перевізниками та власниками маршрутів щонайменше раз у тиждень. Водії визнавали свої помилки, обіцяли, що більше так робити не будуть, але якщо відверто, у щирість таких обіцянок я поки що не вірю», – зауважив Борис Смаль.
Насамкінець посадовець вкотре застеріг лучан від готівкового способу оплати проїзду в громадському транспорті, оскільки готівка – це і є основна причина збільшення вартості проїзду.
«Гарний приклад того, як можна зберегти фіксований тариф, показує Луцьке підприємство електротранспорту і безпосередньо пасажири тролейбусів. Там нуль готівки – і як наслідок ціна за проїзд не зростає, лишаючись у межах 6 гривень у тролейбусах та 14 гривень у маршрутках. Два місяці тому ми мали намір переглянути тариф одноразового проїзду у тролейбусах, але такий наплив пасажирів, який перейшов із маршруток в тролейбуси, забезпечив фіксацію тарифу, тому підвищувати його поки що немає потреби. Хіба що зросте ціна на електроенергію», – пояснив посадовець.
До слова, у Луцьку, крім контролерів, працюють групи волонтерів, які на добровільних засадах ведуть відео- і фотозйомку із транспортних засобів, а матеріали передають департаменту економічної політики Луцької міської ради. Тому рано чи пізно про будь-яке порушення правил перевезення стане відомо органам контролю, і тоді штрафів уникнути не вдасться.