Міністр освіти Ганна Новосад вважає можливим введення додаткових годин на вивчення математики у школі. Про це вона сказала в інтерв’ю РБК-Україна, коментуючи результати українських учнів з математики у міжнародному дослідженні PISA.
За її словами, не варто розглядати результати України в дослідженні, як велику трагедію.
«Як на мене, треба бачити також великий позитив, що наші результати є більш-менш хорошими. Так, у читанні та природничих науках вони незначно нижчі, ніж у середньому в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку. Це не найгірші результати, які показали 78 країн, що представлені у звіті. Про це важливо говорити, тому що фарбуватися у чорне – теж не вихід», – сказала міністр.
Разом з тим, Новосад підкреслила, що PISA показала, що в українській освіті є окремі величезні проблемні точки, які необхідно визнати і напрацювати план дій.
«Мова йде про математику. Це та галузь, по якій ми показали погані результати. 36% наших учнів, п’ятнадцятирічних підлітків, не досягають навіть базового рівня. А йдеться насправді про прості арифметичні дії та вміння переносити їх на життєві ситуації. Наприклад, конвертувати ціну у різні валюти», – зазначила міністр.
Також вона наголосила на необхідності широкої дискусії в освітянській спільноті щодо цієї проблеми.
Аби дізнатися, як ситуація із вивченням математики у луцьких школах журналісти видання Волинь infa завітали до луцької гімназії №4 ім. Модеста Левицького.
Виявляється, що тут, починаючи з 8 класу математика вивчається на поглибленому рівні (2 класи на паралелі 8-х класів та 1 на паралелі 9-х класів). У цих класах виділено 8 годин математики на тиждень порівняно із 4 годинами у класах, де математика вивчається на рівні стандарту. Крім того, при проведенні практичних занять з математики клас ділиться на групи.
У старшій школі гімназії №4 ім. Модеста Левицького працюють класи профільного вивчення математики на базі поглибленого вивчення (1 клас на паралелі 10-х класів, 2 – на паралелі 11-х класів.
Для підвищення інтересу до математики, вдосконалення навичок обчислень та посилення прикладної спрямованості починаючи з 5-го класу тут введені години логіки, спецкурси «Розв’язування текстових задач», «Розв’язування прикладних задач» (5-7 класи).
За рахунок додаткових годин з 8 класу введені спецкурси: «Розв’язування задач з параметрами», «Готуємось до ЗНО».
На консультаціях, факультативах, спецкурсах здійснюється постійна підготовка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання. Вже декілька років поспіль в луцькій гімназії №4 немає учнів, що не подолали необхідний «поріг» з математики. Значна кількість випускників отримують високий рейтинговий бал на ЗНО.
У 2018-2019 навчальному році гімназія посіла найвище місце серед шкіл міста за результатами ЗНО з математики.
«За рахунок того, що у нас в гімназії поглиблене вивчення математики, то у таких класах достатньо годин із цього предмету. Якщо взяти алгебру, то це три години лекцій, три години практичних, де учні діляться на групи, то цього достатньо. Якщо ж це клас, де математика вивчається на рівні стандарту, то цього замало», – переконана вчитель математики гімназії №4 ім. Модеста Левицького Людмила Дудик.
Попри все, вчителі математики луцької гімназії №4 готують своїх вихованців на найвищому рівні, а тому вдається досягнути високих результатів. Минулого року, скажімо, на міській олімпіаді з математики серед 6 класів гімназія отримала 2 та 3-тє місця, 7 клас – 3-тє місце, 8 клас – 2 та 3-тє місця, 10-й клас – 3-тє місце.
Читайте наші новини у мережі Facebook