Прокатні електросамокати, які з’явилися на вулицях Луцька минулої п’ятниці, 6 серпня та зникли через три дні, знову запрацюють у місті вже цієї п’ятниці.
Про це у коментарі ІА “Конкурент” розповів співвласник сервісу з прокату самокатів “Вжух” Сергій Совик.
Ідеться про електросамокати бренду VZHOOH, який “зайшов” у Луцьк на початку серпня. Самокати стоятимуть на вулицях міста. Для того, аби ними проїхатися, потрібно встановити відповідний додаток VZHOOH, підключити його до платіжної картки. Вартість розблокування самоката становить 9 гривень. Кожна хвилина поїздки коштуватиме користувачам наразі 2,5 гривні з понеділка по четвер та 2,9 гривні з п’ятниці по неділю.
Цікаво, що як тільки сервіс прокату самокатів з’явився у Луцьку, влада міста насторожилася. Зокрема, очільник департаменту економічної політики Луцькради Борис Смаль закликав власників сервісу прибрати із вулиць міста свої транспортні засоби до того часу, поки з містом не узгодять усі тонкощі справи.
“Підприємці, які поставили ці самокати, не зверталися в міську раду по дозвіл на розміщення. Як правильно це робиться? Підприємець звертається – і ми визначаємо з ним карту, де він може їздити. В даному випадку ще треба зрозуміти, з якою швидкістю він може їздити. Зараз цим самокатом може їхати людина, якій 14 років. Їздити про проїжджій частині. А це небезпечно. І не зрозуміло, хто і яким способом несе за це відповідальність”, – зауважив Борис Смаль.
У розмові із нашими журналістам співвласник сервісу Сергій Совик запевнив, що зараз із Луцькрадою тривають успішні перемовини.
“Ми на стадії отримання дозволу на розміщення наших самокатів по місту, і враження про міську раду у нас тільки позитивні. Міська влада просить розуміння формату нашої роботи. Місто зацікавлене безпекою своїх громадян, і це основні тези, які їх турбують. Все на стадії перемовин. Все врегульовуємо, і плануємо з’явитися на вулицях міста уже в п’ятницю”, – каже чоловік.
За його словами, роботу самокатів у місті регулює договір публічної оферти. Згідно з умовами цього договору, розблокувати транспортний засіб може людина, яка досягла 16-річного віку. Цього вимагає додаток. Для підтвердження віку додаток може просити фото документа, який засвідчує особу.
Однак, чи справді на самокатах їздять люди відповідного віку, проконтролювати важко. Річ у тім, що доросла людина, або навіть підліток, може розблокувати самокат не для себе, а для когось іншого. У такому разі відповідальність за імовірні ДТП чи пошкодження нестиме той, хто розблокував транспортний засіб та зареєстрований у системі, як користувач, каже Сергій Совик.
Аби зменшити ризики, електросамокатам обмежили швидкість до 20 кілометрів за годину. А оскільки їх рух у місті законом поки не регулюється, співвласник шерингової компанії прирівнює самокати до велосипедів.
“Ми прирівнюємо самокат до велосипеда. На вулицях Луцька ми спостерігали те, що велосипедисти пересуваються і тротуарами, і пішохідними зонами, і вулицями. Так само можна і на самокаті. Страхування життя користувача самокатів, як і страхування самих транспортних засобів, входить у вартість поїздки. Також застрахована відповідальність користувача перед третіми особами”, – пояснює він.
На думку Сергія Совика, питання курсування електросамокатів мають врегулювати законодавчо, бо це екологічно чистий вид транспорту, за яким майбутнє українських міст.