Почнемо з того, що повністю робочим двигун вважається тоді, коли всі його рідини вийшли на робочі температури. Тут варто зауважити, що найшвидше прогрівається охолоджуюча рідина, а з нею поршні, циліндри та головка блоку. А ось саме мастило у піддоні гріється набагато повільніше.
Також не варто забувати про те, що змазка густішає на холоді і для того, щоб відновити свої властивості, їм потрібен час. В результаті, після пуску, мотор працює «в суху», різко зростають механічні втрати, а на стінках циліндрів утворюються задирки.
Однак, здається, сучасні автомобілі не потребують «нагрівання». Це пов’язано передусім з екологічними міркуваннями.
Але й варто пам’ятати, що ресурс сучасних двигунів не годиться в конкуренти старим агрегатам., та й надійністю свіжі двигуни іноді не відрізняються. А початок руху без прогріву не дає деталям циліндро-поршневої групи підготуватись до підвищеного навантаження.
Візьмемо до прикладу двигун CDNC TSI EA888 концерну Volkswagen. Через те, що на стінках його циліндрів нанесено занадто тонке захисне покриття, з часом воно руйнується. А сухий контакт поршня зі стінкою циліндра приводить до утворення задирок.
Це провокує пожирання мастила і поступово схиляє двигун до втрати працездатності та подальшого ремонту. Так що такий агрегат краще добре прогрівати перед початком подорожі.
Нагадаємо, що німці випускали двигун з 2005 року по 2011-й і ставили на моделі, котрі досі досить популярні на вторинному ринку України: Volkswagen Jetta, Passat B6/B7, Passat СС та Tiguan.
Але не лише Фольксваген.
Наддувні мотори різного ступеня надійності пропонує більшість виробників і такий складний агрегат потрібно експлуатувати з розумом.
Річ в тім, що під час тривалої стоянки (особливо на морозі) турбіна охолоджується, мастило відстоюється і робочі поверхні відчувають його дефіцит.
Тому якщо завести такий двигун і зразу поїхати, механізм турбіни буде зношуватись. Адже після 2500 об/хв «равлик» різко нагрівається, тобто йде температурне розширення матеріалів.
При такому різкому перепаді температур вузол сприймає велике навантаження. Тому якщо не хочете списувати турбіну раніше часу, спочатку прогрійте двигун і не газуйте на перших кілометрах. Це відноситься, наприклад, до кросовера Renault Arkana, наддувних моторів Skoda Kodiaq та ін.
Ну і звісно не забувайте використовувати якісні мастила, особливо, якщо автомобіль у вас з алюмінієвим блоком циліндрів. Адже такий мотор боїться холодного пуску. Економія на мастилі нічого хорошого вам не принесе.